47673 Вівся
Вівся вперше у документах згадується у 70-х - 80-х роках XVIIIст., у другій половині 30-х років ХІХст. місцевим родинним маєтком опікувався після смерті батька та ще до семінарії майбутній архієпископ Львівський Северин Моравський. 1880 року тут проживало 1031 мешканців, у тому числі 793 українців і 210 поляків, 1900 року - 1320, 1939 року - 1690 (у міжвоєнний період польські осадники заснували тут колонію Тригубова), нині - майже вісім сотень осіб. Село входило до Козівського району, а тепер є частиною Тернопільського.
Католики латинського обряду Вівсі належали до парафії св. Станіслава єп. мч. у Козовій. Наприкінці ХІХ століття їх чисельність становила майже дві сотні вірних, а наприкінці 30-х років - приблизно три з половиною сотні осіб.
Важливі події історії святинь та служіння архіпастирів |
|
---|---|
Поточна дата: листопад, 29 | |
1790 | - єпископ Луцький Фелікс Турський призначений Краківським єпископом-ординарієм; - єпископ Адам Нарушевич отримав Луцьку кафедру; |
1819 | - освятили новозбудований костел Пресвятої Трійці в Поморянах на Львівщині; |
2012 | - о. Радослав Змітрович призначений єпископом-помічником Кам'янець-Подільським; |
Наступна дата: листопад, 30 | |
1918 | - ординарій Краківський Адам Сапєга висвятив на єпископа у Краківській катедрі о. Петра Маньковського, призначеного ординарієм відновленої Кам'янець-Подільської дієцезії; |
1989 | - освячено костел св. Георгія мч. у Тур'їх Реметах на Закарпатті; |
1991 | - о. Юрій Зімінський звершив першу Месу на сходах занедбаного і майже зруйнованого костелу св. Миколая у Кам'янському на Дніпропетровщині; |
1996 | - храм св. Андрія Апостола у Сахкамені на Хмельниччині освятив єпископ Ян Ольшанський; |
2003 | - єпископ Леон Дубравський консекрував новоспоруджений храм Зіслання Святого Духа в смт. Дунаївці на Хмельниччиін; |
2008 | - єпископ Мар’ян Бучек освятив новозбудовану каплицю Зіслання Святого Духа в Краматорську на Донеччині; |
Саме тоді, 1939 року у селі Вівся на місці знищеної корчми розпочали спорудження філіальної мурованої каплиці, яке до ІІ світової війни так і не вдалось завершити. У радянські часи недобудована римсько-католицька сакральна споруда використовувалась як колгоспне складське приміщення. І, ймовірно, досі виконує функцію складу.